22 Oct 2014

Daerah Ranau : Seorang Kontaraktor diPROJEK atas Projek

BERITA SABAH : Kontraktor di Ranau jangan terpedaya

djkupang & Friends
Berita Sabah ; Kontraktor di Ranau jangan terpedaya dengan Projek
RANAU: Orang ramai khususnya kontraktor di daerah ini diingatkan tidak terpedaya dengan mana-mana individu yang menyamar sebagai Kakitangan Jabatan Pembangunan Negeri Sabah (PPNS) yang berniat menipu dengan mengaku diberi kuasa melantik kontraktor untuk melaksanakan projek tertentu melalui ‘Rundingan Terus’ dan meminta menyerahkan wang pendahuluan sebagai syarat mendapatkan projek tersebut.

Pegawai Daerah Ranau, Haji Faimin Kamin menasihati agar kontraktor yang menerima panggilan melalui telefon, sistem pesanan ringkas (SMS) ataupun surat berupa tawaran projek supaya membuat semakan kepada pejabat yang berkenaan terlebih dahulu.

“Jangan mudah percaya dengan tawaran seumpama itu kerana bukan amalan atau peraturan kerajaan meminta kontraktor beri wang pendahuluan,” katanya ketika di temui di pejabatnya.

Faimin berkata, baru-baru ini seorang kontraktor tempatan telah datang berjumpa beliau di pejabatnya untuk mendapatkan pengesahan berkenaan surat tawaran yang didakwanya diterima dari seorang individu mengaku kakitangan Pejabat Pembangunan Negeri Sabah (PPNS).

“Kontraktor itu mendakwa, dia diminta untuk memasukan sejumlah wang ke dalam akaun individu tersebut sebagai pendahuluan untuk kos pengurusan,” kata Faimin.

Sementara itu, dalam kes yang berkaitan, seorang lagi kontraktor tempatan yang enggan namanya disiarkan menjadi mangsa dan kerugian sebanyak lima belas ribu ringgit selepas diperdaya individu yang memperkenalkan dirinya sebagai Suhaili melalui telefon bimbit dan mengaku sebagai kakitangan Pejabat Pembangunan Negeri Sabah (PPNS).

Tegas Faimin, selain berhubung dengan Pejabat PPNS Kota Kinabalu atau Pejabat Daerah untuk membuat semakan, beliau turut meminta kontraktor yang menjadi mangsa supaya tampil untuk membuat laporan di Ibu Pejabat Polis berhampiran asupaya pihak polis dapat melakukan siasatan dan tindakan selanjutnya. -SABAHTIMES

MODEL TOYOTA PALING RARE !!


Bagikan

Jangan lewatkan

Daerah Ranau : Seorang Kontaraktor diPROJEK atas Projek
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Suka dengan artikel di atas? Tambahkan email Anda untuk berlangganan.

"Komenlah secara Berhemah dan yang Membina"