1 Jul 2014

DJ Kupang Utara.FM Kongsi Pentas dengan Mus May

Siapa yang tidak terpegun dengan penyanyi yang memang dikenali kehebatan vokalnya apabila menyanyikan lagu bernada tinggi. Malah, tidak keterlaluan dikatakan vokal penyanyi May ini masih mantap jika dibandingkan dengan vokalis kumpulan rock seusia dengannya. Pengalaman bersama dengan Otai Rockers Malaysia ini menjadi inspirasi kepada saya apabila berada di atas pentas.

Mus bergandingan dengan Deejay Kupang sebagai 'Emcee' pada persembahan yang disaksikan oleh lebih 500 orang peminat setianya. Kupang yang juga dikenali sebagai pengulas bolasepak di Stadium Likas mengakui agak gemuruh berkongsi pentas dengan penyanyi yang terkenal dengan lagu "Cintamu Mekar Di Hati" ini. "Bukan mudah bekerja dengan rockers yang mempunyai ramai pengikut ini kerana kita perlu menyesuaikan diri dengan kehendak peminatnya. Mujur abang Mus banyak memberikan dorongan dan tips ketika berada atas pentas yang sama", kata djkupang.

Bro Mus seorang yang ramah dan tidak sombong melayan peminatnya kerana pada malam itu ada seorang makcik yang mahu bergambar dengannya tetapi agak uzur tidak dapat naik ke atas pentas, abang Mus sanggup turun ke bawah semata-mata untuk memenuhi permintaan peminatnya", tambah DJ Kupang menceritakan pengalamannya bersama Mus.

Pada malam itu Mus mendendangkan lapan buah lagu bermula dengan lagu gadis bertudung putih dan melabuhkan tirai persembahannya dengan menyampaikan lagu pelayaran yang dipetik dari album "Hakikat (1989)". Semua orang berpuas hati dengan persembahan Mus pada malam itu kerana mereka memang sudah lama menanti kemunculan Mus di tempat mereka. 

"Bro Kupang, kalau panjang umur kita  jumpa lagi sebab gua memang suka buat persembahan di Sabah jika diberi peluang lagi," Kata Mus penyanyi yang berasal dari Perak ketika Deejay Kupang menghantarnya balik ke hotel penginapannya.


dipetik dari Utarafm.net
-djkupang.com

Bagikan

Jangan lewatkan

DJ Kupang Utara.FM Kongsi Pentas dengan Mus May
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Suka dengan artikel di atas? Tambahkan email Anda untuk berlangganan.

"Komenlah secara Berhemah dan yang Membina"