21 Jul 2014

Usaha Membebaskan Konstabel Zakiah Aleiph : PDRM dan Pihak Filipina dalam Proses Berunding dengan Penculik

Kita sama-sama Doakan agar semuanya berjalan lancar


PDRM dengan kerjasama pihak berkuasa Filipina kini dalam proses perundingan dengan kumpulan penculik bagi membebaskan Konstabel Zakiah Aleip secepat mungkin.

Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman, mengesahkan pihaknya ada menerima panggilan berhubung kes culik membabitkan anggota Pasukan Polis Marin (PPM) itu yang dilarikan lapan lelaki bersenjata api di Pulau Mabul, Semporna pada 12 Julai lalu.

"Kita tahu ada panggilan kepada isteri Zakiah dan ada juga panggilan kepada pegawai kita. Zakiah disahkan selamat dan perundingan sedang dibuat untuk membebaskannya," katanya ketika ditemui selepas melancarkan Ops Selamat 5 peringkat Sabah, di sini, sebentar tadi.

Dalam kejadian jam 11.10 malam di Mabul Water Bungalow Resort itu, kumpulan bersenjata terbabit menembak mati Koperal Ab Rajah Jamuan sebelum melarikan Zakiah ke negara jiran.

Kumpulan terbabit sebelum itu dipercayai merancang penculikan terhadap pelancong di resort berkenaan, namun menyerang serta melarikan anggota polis marin berkenaan selepas mereka bertembung di jeti Pulau Mabul.
BHARIAN
-djkupang.com

Bagikan

Jangan lewatkan

Usaha Membebaskan Konstabel Zakiah Aleiph : PDRM dan Pihak Filipina dalam Proses Berunding dengan Penculik
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Suka dengan artikel di atas? Tambahkan email Anda untuk berlangganan.

"Komenlah secara Berhemah dan yang Membina"