22 Nov 2010

Berkenalan dengan Fairuz Selamat

Siapa yang tidak mengenali dengan EX-Vokalis Kumpulan Q-face iaitu Fairuz Selamat dengan lagu popular mereka suatu masa dulu IZINKANLAH dan CINTA TAK SEHALUAN (Versi baru). Selepas jodoh bersama dengan kumpulan Q-Face hanya sampai di pertengahan tahun 2001, Fairuz tampil semula pada tahun 2002 dengan sebuah Kumpulan iaitu ANTZ di bawah label FMC. Lagu-lagu seperti CINTA REMAJA (duet bersama dengan Elyana), SEBATI dan LYDIA menjadi siulan remaja ketika itu dan sering diputarkan di corong-corong radio. Walaubagaimanapun disebabkan kesibukan masing-masing pada masa itu antaranya Fairuz juga diterima menyambung pelajaran, akhirnya pada bulan Mac, 2008 kontrak tamat dan mereka juga tidak berniat untuk menyambungnya.

Kini Fairuz yang dilahirkan di Batu Pahat pada 23 Mei 1985 mencuba untuk sekian kalinya tetapi kali ini tampil untuk projek Solo pada tahun 2008 dan tahun 2009 adalah merupakan langkah awal beliau untuk mempromosikan nama Fairuz dan lagu Fairuz. Akhirnya beberapa single yang mempertaruhkan lagu baru seperti KU UNDUR CINTA, PALSU dan ALAHAI SAYANG.

Pelbagai halangan dan rintangan yang terpaksa fairuz lalui untuk kekal bertahan namun berkat sokongan dan doa orang sekeliling Fairuz terus mencuba dan kali ini Fairuz bersendirian. Bertitik tolak dengan usaha ini, fairuz sememangnya berterima kasih yang teramat sangat dengan pihak media, elektronik dan cetak, kerana terus menyokong fairuz untuk terus berkarya. Tidak kira sokongan secara lansung atau tidak. Terima kasih dan fairuz memerlukan sokongan itu berterusan. Kepada peminat Fairuz yang mengikuti perkembangan fairuz sejak inilah hadiah kepada anda semua.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Fairuz Selamat bolehlah menghubungi RAMLEEOSMAN ANTZ, tambah beliau sebagai rakan di Facebook. Untuk mendengar lagu Ku Undur Cinta dan Palsu single terbaru daripada Fairuz bolehlah membuat permintaan lagu di Radio Online Sabahan http://utarafm.net dan http://sapsaifm.net.




Bagikan

Jangan lewatkan

Berkenalan dengan Fairuz Selamat
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Suka dengan artikel di atas? Tambahkan email Anda untuk berlangganan.

"Komenlah secara Berhemah dan yang Membina"