19 Jun 2014

Mengenali CoklaT yang baik untuk Anda


Kenali coklat yang baik untuk anda

Apabila kita berbicara megenai coklat pasti ramai yang suka, namun tidak kurang juga yang tidak suka. Mereka yang tidak suka coklat ini bukan kerana tidak enak, tetapi bimbang berat badan akan naik.

Walaupun coklat sering kali dikaitkan dengan kegemukan, coklat sebenarnya tidak menggemukkan jika coklat dimakan dalam sukatan yang betul. 

Oleh itu, kali ini kami ingin berkongsi dengan anda tentang tentang khasiat coklat yang dipetik dari sebuah portal gaya hidup tempatan. 

Coklat susu
Nilai pemakanannya lebih tinggi berbanding coklat yang lain. Coklat susu seberat 100gm menyumbangkan 18% tenaga, 11% protein, 8% zat besi, 47% kalsium, 19% riboflavin dan 11% vitamin A yang dieprlukan oleh badan dalam sehari. 

Coklat putih
Kandungan tenaganya tinggi. Coklat putih seberat 100 gm menyumbang 18% tenaga yang diperlukan oleh tubuh di samping kalsium dan vitamin yang tinggi. Namun, kandungan proteinnya rendah berbanding coklat susu kerana tidak mengandungi serbuk koko. 

Coklat kosong
Kandungan lemak dan zat besi yang tinggi. Zat besi yang terkandung dalam 100 gm coklat kosong menyumbang kepada 23%. Namun coklat ini tidak mengandungi campuran susu.

Bagikan

Jangan lewatkan

Mengenali CoklaT yang baik untuk Anda
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Suka dengan artikel di atas? Tambahkan email Anda untuk berlangganan.

"Komenlah secara Berhemah dan yang Membina"