11 Aug 2009

Adakah Perlu Sambut Kemerdekaan?

Dalam kekalutan kita menyambut kemerdekaan marilah kita sama-sama merenung sejenak apakah erti kemerdekaan yang sebenar?

Negara yang masih mengamalkan sistem taghut iaitu mengikut telunjuk barat dalam segenap perkara. Sebagai contoh dalam sistem perundangan yang masih lagi mengikut sistem yang digubal oleh otak manusia daripada mematuhi sistem yang digubal oleh Illahi masih lagi dipertahankan dan diagung-agungkan.

Kenapa susah sangat hendak mengikut tuntutan Pencipta kita? Jawapannya adalah keegoan yang terdapat dalam diri dan tidak mahu menerima perubahan ke arah kebaikan yang tidak dapat dikikis dalam hati.

Begitu juga dengan kemudahan jaringan network melangkau global ini yang merupakan salah satu faktor kejayaan terbesar Pakatan Rakyat dalam menyebarkan maklumat yang tepat dan telus, marilah memerdekakan minda dengan sebenar-benarnya bahawa internet bukan sahaja tempat untuk mencari maklumat dan bersosial tetapi juga merupakan salah satu sumber pendapatan jika diaplikasikan dengan cara yang betul.

Marilah sama-sama kita memerdekakan minda dari semua ini dan melakukan perubahan terhadap bangsa kita!

Bagikan

Jangan lewatkan

Adakah Perlu Sambut Kemerdekaan?
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Suka dengan artikel di atas? Tambahkan email Anda untuk berlangganan.

"Komenlah secara Berhemah dan yang Membina"