10 May 2014

Kedudukan Terkini SABAH | Ada Yang enda Kena

 UPDATED 9 MEI 2014


Kali terakhir Sabah Menang adalah ketika menentang PBAPP FC 3-1 di Stadium Likas pada 4 April 2014. Perlawanan itu adalah penutup untuk pusingan pertama Liga Perdana. 

Selang seminggu Pusingan kedua bermula SABAH sekali lagi berhadapan dengan PBAPP kali ini di tempat lawan. Semua orang membayangkan Sabah tiada masalah untuk tundukkan PBAPP. Namun meleset apabila Sabah tewas 1-0

Episod kekalahan berterusan lagi ketika melayan Pulau Pinang di Likas KENA 1-3. Berdepan dengan Felda United di MPSJ kena juga 2-1

Bersambung lepas 'break season' pada perlawanan semalam ketika menentang pendahulu Liga, PDRM bukan kerja mudah tetapi mereka sudah hampir meleburkan REKOD Tanpa Kalah PDRM apabila berada di depan 2-0 hasil jaringan Zainizam dan Marwan tetapi mereka gagal mempertahankan kedudukan tersebut apabila perlawanan tamat PDRM berjaya mengikat kedudukan 2-2 untuk memastikan mereka balik dengan 1 MATA.

***Semasa break season pasukan Sabah mengadakan perlawanan persahabatan dengan SIME DARBY [Menang 0-2] seterusnya dengan PERAK [Kalah 4-1].

Pasti ada yang tidak kena apabila keputusan seringkali tidak memihak kepada penyokong dan peminat pasukan SABAH. 

Sebelum ini ada disebut antara puncanya adalah ketidakfahaman di antara jurulatih dan pemain. Milomir dikatakan gagal dalam 'kemahiran komunikasi' dengan pemain. Beliau seorang yang tegas dan 'cakap lepas' dengan pemain apabila mereka melakukan kesalahan kemudian membiarkan pemain tanpa memujuk/memperbetulkan kesalahan pemain tersebut. 

Walaupun pihak  pengurusan antara yang terbaik setakat ini tetapi kalau hal kecil ini tidak ditangani segera ia boleh menjadi besar. Silap-silap pada musim akan datang pemain akan berhijrah jika mendapat tawaran dari kelab lain yang mana akhirnya merugikan pasukan.

"Walau apapun keadaannya secara peribadi tetap akan menyokong SABAH sampai bila-bila sebab Saya adalah Anak Sabah dan itu tidak akan pernah bertukar. SABAH TATAP sampai bila-bila tapi kasih bagus2 la bah kasih manang baru meriah."

P/S : Ada yang mengeluarkan kata-kata kesat kepada pasukan Sabah sebenarnya dia orang mana? Kalau mahu tegur sekalipun gunakanlah bahasa yang lebih sopan kerana kalau terus memaki hamun tiada perkara yg akan selesai... <senyum>
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATED : Apa kata The Legend


Bagikan

Jangan lewatkan

Kedudukan Terkini SABAH | Ada Yang enda Kena
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Suka dengan artikel di atas? Tambahkan email Anda untuk berlangganan.

"Komenlah secara Berhemah dan yang Membina"