31 Jan 2011

Penyampai Radio Online beraksi di Konti radio berfrekuensi?


Salah satu impian bagi penyampai Radio atas talian (online) adalah untuk menjadi penyampai di radio yang sebenar yang mempunyai frekuensi sendiri seperti KKFM dengan membawakan tagline 'Bukan Sekadar Muzik' yang boleh didengar melalui frekuensi 91.1 mhz di sekitar Bandaraya Kota Kinabalu.

Peluang kini sudah dibuka apabila pihak KKFM membuat segmen terbaru awal Februari 2011 iaitu Online Radio At KKFM yang mana setiap penyertaan haruslah melalui Konsortium Radio Online Sabah (KROS) kerana pihak KKFM memberikan kepercayaan kepada KROS untuk menguruskannya bagi melancarkan setiap kali segmen ini ke udara bermula dari jam 6.00 pagi sehingga 10.00 pagi setiap hari Sabtu. Hanya Radio Online yang menghantar permohonan kepada KROS dan menghadiri Bengkel Penerbitan Radio yang akan diberi peluang bersiaran untuk Fasa pertama selama 6 bulan.

Penaung KROS Tuan Jelani Hamdan ketika ditemubual di KKFM

Penyampai Radio Online melawat Konti KKFM

Bengkel Penerbitan Radio yang dianjurkan oleh KKFM dengan kerjasama KROS yang diadakan baru-baru ini bertujuan untuk memberikan pendedahan kepada penyampai-panyampai di radio online sebelum mereka diberi peluang untuk duduk di Konti KKFM. Selain mendengar ceramah, mereka yang terlibat juga berpeluang untuk melihat sendiri Konti KKFM.

Nantikan kemunculan penyampai-penyampai radio online di KKFM yang boleh juga didengar secara online KLIK SINI. Untuk mengetahui lebih lanjut lawati KROS.


Gambar-gambar adalah daripada Sang Semut Hijau, Illie Jaymon dan Nazri Aldusuni penyampai dari Radio Online Sabah UtaraFM "macam biasa juga bah.


Bagikan

Jangan lewatkan

Penyampai Radio Online beraksi di Konti radio berfrekuensi?
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Suka dengan artikel di atas? Tambahkan email Anda untuk berlangganan.