28 Jun 2014

Berita Terkini : Wanita OKU dikurung lebih 10 tahun diselamatkan

Nazitah Dipercayai dikurung 10 Tahun 
Kota Bharu: Lagi orang kurang upaya (OKU) diabaikan dan kali ini membabitkan seorang wanita yang dipercayai tinggal seorang diri serta dikurung dalam sebuah bilik di bawah rumah lebih 10 tahun lalu.

Wanita berusia 30-an dikenali sebagai Nazitah itu ditemui dalam keadaan menyayat hati dengan badan kurus kering, berbau busuk serta tiada kemudahan elektrik di Kampung Pasir Pekan Hulu, di sini, semalam. 

Dia berjaya diselamatkan pihak polis dan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) apabila ditemui pada kira-kira jam 3.30 petang. Bilik yang tidak ubah sepertilokap itu dikunci dari luar turut mempunyai katil usang dan bilik mandi. Beberapa bungkusan makanan ringan dan botol kosong juga kelihatan berada berhampiran katil mangsa. 


Penemuan wanita malang itu hasil maklumat Ketua Pemuda Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK), Aiman Yusri Mohd Yusof, yang memaklumkannya kepada pihak polis dan JKM, sebelum pemeriksaan dijalankan.

Pasukan penyelamat dan pihak media yang tiba di lokasi kejadian sempat mendengar rintihan wanita berkenaan, yang mendakwa lapar kerana tidak makan seharian.

Ketua Polis Daerah Tumpat, Superintendan Zaharuddin Rasip, yang ditemui di lokasi kejadian berkata, pihaknya menjalankan pemeriksaan terhadap kediaman berkenaan selepas mendapat maklumat.
Katanya, sebaik tiba di lokasi kejadian, polis terkejut melihat keadaan wanita malang yang dikurung itu dalam keadaan gelap dan tidak terurus.
Berita Harian -djkupang.com

Bagikan

Jangan lewatkan

Berita Terkini : Wanita OKU dikurung lebih 10 tahun diselamatkan
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Suka dengan artikel di atas? Tambahkan email Anda untuk berlangganan.

"Komenlah secara Berhemah dan yang Membina"