28 Nov 2010

Polis Kudat Saman - Tetap Saman


Ini merupakan pengalaman kedua aku disaman dan kedua-duanya di daerah Kudat tetapi kali ini oleh Polis Peronda (menaiki motorsikal) berbanding pada kali pertama disaman oleh Polis Trafik. Ketika kembali dari kedai membeli barang yang tidak sampai 5 minit, aku melihat seorang anggota Polis sedang menulis saman betul-betul depan kereta aku. Dengan hati yang sayu aku pun mendekatinya yang kebetulan baru selesai menulis saman dengan tenang aku pun meminta surat saman sambil mengucapkan terima kasih sebelum beredar dari situ.

Jam ketika itu menunjukkan 8.45 malam. Aku disaman atas kesalahan menghalang lalulintas dan memang salah aku sebab "parking" di luar kotak belakang sebuah kereta lagi walaupun sebenarnya pada waktu begini boleh dikira kereta yang lalu lalang di kawasan ini. Salah tetap salah dan ini aku jadikan pengalaman untuk lebih berhati-hati di masa akan datang.

P/S : Jadikan cerita ini sebagai ikhtibar. Tidak kira masa, tempat dan keadaan kalau memang Polis mahu saman tetap akan saman juga.

Bagikan

Jangan lewatkan

Polis Kudat Saman - Tetap Saman
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Suka dengan artikel di atas? Tambahkan email Anda untuk berlangganan.

"Komenlah secara Berhemah dan yang Membina"