23 Oct 2014

Berita Sabah : ESSCOM Tahan 3 Lelaki dipercayai mata-mata Penjenayah

BERITA SABAH : ESSCOM TAHAN 3 LELAKI DIPERCAYAI TALI BARUT PENJENAYAH

3 Lelaki ditahan di Lahad Datu Disyaki Pemberi Maklumat
Tiga lelaki yang dipercayai pemberi maklumat kepada penjenayah rentas sempadan dari negara jiran ditahan pihak Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah (Esscom) di perairan Pulau Mabul, Semporna dekat sini malam tadi.

Komander Esscom, Datuk Abdul Rashid Harun berkata, ketiga-tiga lelaki berusia antara 14 hingga 29 tahun itu ditahan selepas empat anggota keselamatan yang menjalankan tugas operasi mengesan kehadiran sebuah bot yang melintasi kawasan jeti Smart Bangalow Resort, Pulau Mabul kira-kira pukul 8.30 malam.

"Pemeriksaan mendapati bot tersebut dinaiki tiga lelaki dan kesemua suspek kemudian ditahan kerana berada di kawasan perairan di mana perintah berkurung dikuatkuasakan," katanya dalam satu kenyataan di sini sebentar tadi.

Katanya, pemeriksaan lanjut mendapati terdapat mesej mencurigakan yang dihantar melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) oleh salah seorang suspek berkenaan yang memberi amaran kepada orang lain - jangan masuk kerana ada pasukan keselamatan di perairan ini. - KOSMO !!

SUDAHKAH ANDA MENONTON MODEL TERBARU TOYOTA ?


Bagikan

Jangan lewatkan

Berita Sabah : ESSCOM Tahan 3 Lelaki dipercayai mata-mata Penjenayah
4/ 5
Oleh

Subscribe via email

Suka dengan artikel di atas? Tambahkan email Anda untuk berlangganan.

"Komenlah secara Berhemah dan yang Membina"